Bättre synlighet & ökad försäljning för Global Flytt

Kundcase för digital marknadsföring - Global Flytt

Bakgrund och uppdrag

Global Flytt önskade stärka sin digitala närvaro och nå ut bredare till både privatpersoner och företag med sina transporttjänster. Deras mål var att öka synligheten i sökmotorer, förbättra sin leadsgenerering och maximera avkastningen på sina investeringar i sociala medier. Dessutom såg kunden möjligheter att förbättra sina säljprocesser.

Evo Digital fick i uppdrag att optimera kundens SEO för att driva mer organisk trafik, genomföra effektiva och riktade marknadsföringskampanjer på sociala medier för att generera fler och bättre leads, samt implementera Hubspot CRM för att centralisera kunddata och effektivisera försäljningsprocesser.

+156%

TRAFIK FRÅN GOOGLE

+92%

FLER LEADS FRÅN FACEBOOK

-62%

KOSTNAD PER LEAD

Lösning

Vår lösning för Global Flytt bestod av en integrerad digital strategi som kombinerade SEO-optimering, riktade annonskampanjer på Facebook och implementering av Hubspot CRM.

För att förbättra deras synlighet i sökmotorer genomförde vi en omfattande SEO-analys och optimerade deras webbplats med relevanta sökord och tekniska förbättringar.

På sociala medier skapade vi engagerande och målgruppsriktade kampanjer, vilket inte bara ökade deras räckvidd utan också förbättrade annonsernas effektivitet genom lägre kostnad per klick och lead.

För att effektivisera deras interna processer och förbättra leadshanteringen implementerade vi HubSpot CRM, vilket centraliserade all kunddata och automatiserade viktiga försäljningsprocesser.

Denna holistiska och datadrivna strategi möjliggjorde för Global Flytt att inte bara förbättra sin digitala närvaro utan också att skapa en mer effektiv och kundfokuserad verksamhet.

Resultat

Tolv månader efter att vi startade vårt SEO-arbete har Global Flytt fördubblat sin synlighet på Google och har nu över 1.000 sökord i sökresultaten. Den organiska trafiken har ökat med 156% under samma period. Kunden positionerar sig idag som nummer ett för ett flertal affärskritiska sökord.

Sedan vi tog över annonseringen på Facebook från en annan digitalbyrå har kostnaden per klick minskat med 62%. Antalet leads har ökat med 92% och kostnaden per lead har minskat med hela 62%. Det är en tydlig förbättring i annonseffektivitet vilket ger Global Flytt bättre ROI på sin investering.

Implementeringen av HubSpot CRM har förenklat deras hantering av leads och ger dessutom värdefull data som visar vilka kanaler som ger mest effekt på sista raden.

Om Global Flytt

Behöver du hjälp med marknadsföring?

Vi pratar gärna mer om hur vi kan hjälpa dig att skapa effekt i digitala kanaler. Fyll i formuläret så återkommer vi till dig så snart vi kan.

Vill du hellre ringa? Du når oss på 010-178 02 60.

Rotating Image