Sälj mer till dina befintliga besökare
Med hjälp av konverteringsoptimering (CRO) ser vi till att fler befintliga besökare på din hemsida blir till leads eller betalande kunder.
Vi gör besökare till betalande kunder
Lägger du tid, pengar och resurser på att driva trafik till din hemsida men ser ingen ökad försäljning? Då har du troligtvis problem med konverteringsgraden.
Att som företagare investera i marknadsföring som genererar klick och trafik till hemsidan är inte fel. Det är en bra grund, men att skapa intresse kring ditt erbjudande är bara första steget. Den stora utmaningen är att konvertera dessa klick och trafik till vinst.
Det är här konverteringsoptimering, eller CRO, kommer in i bilden. Vi hjälper dig att ta reda på vad som gör att din konverteringsgrad är för låg och ser till att dina besökare blir betalande kunder.
Drygt 61% av alla företag har ingen strategi för CRO
Du har lyckats fånga en potentiell kunds intresse, exempelvis via sökresultaten på Google eller via annonsering på Meta. Nu gäller det att få kunden att ta nästa steg, till exempel att köpa din produkt eller fylla i en intresseanmälan.
Undersökningar visar att endast 39% av alla företag har en strukturerad plan för konverteringsoptimering. För varje 1.000 kr som läggs på att få in nya kunder investeras endast cirka 100 kr på att förbättra konverteringsgraden.
Om du inte investerar tillräckligt i konverteringsoptimering så utnyttjar du inte din webbplats fulla potential och går miste om både värdefulla insikter och försäljning.
Nå dina försäljningsmål med en högre konverteringsgrad
Med allt större konkurrens online så blir konverteringraden en av de viktigaste KPI:erna för tillväxt. Vi optimerar din hemsida så att användarupplevelsen blir bättre för dina besökare. Genom att guida dina potentiella kunder på ett tydligt sätt till att göra en specifik handling kan vi öka konverteringsgraden.
Om du höjer din konverteringsgrad från 1 procent till 3 procent så har du fått tre gånger fler leads utan att behöva driva en enda ny besökare till hemsidan.
Arbetet med konverteringsoptimering innefattar inte bara webbplatsen. På Evo Digital tar vi ett helhetsgrepp som inkluderar även sociala medier, inbound marketing, betald annonsering och e-postutskick.
Boka onlinemöte
Få en gratis analys av din hemsida eller webbshop samt tips och rekommendationer som hjälper dig att förbättra konverteringen.
Vår process för konverteringsoptimering
Våra CRO-tjänster
Vanliga frågor om konverteringsoptimering (CRO)
Vill du prata konverteringsoptimering?
Vi svarar på dina frågor kring konverteringsoptimering och berättar mer om våra tjänster. Kontakta oss så återkommer vi till dig.
Vill du hellre ringa? Du når oss på 010-178 02 60.