Sälj mer till dina befintliga besökare

Med hjälp av konverteringsoptimering (CRO) ser vi till att fler befintliga besökare på din hemsida blir till leads eller betalande kunder.

CRO byrå som hjälper företag med konverteringsoptimering av hemsidor

Vi gör besökare till betalande kunder

Lägger du tid, pengar och resurser på att driva trafik till din hemsida men ser ingen ökad försäljning? Då har du troligtvis problem med konverteringsgraden.

Att som företagare investera i marknadsföring som genererar klick och trafik till hemsidan är inte fel. Det är en bra grund, men att skapa intresse kring ditt erbjudande är bara första steget. Den stora utmaningen är att konvertera dessa klick och trafik till vinst.

Det är här konverteringsoptimering, eller CRO, kommer in i bilden. Vi hjälper dig att ta reda på vad som gör att din konverteringsgrad är för låg och ser till att dina besökare blir betalande kunder.

Ökad försäljning

Vi tar reda på vad som drar ner din konverteringsgrad så att du kan öka din försäljning.

Mer nöjda besökare

Vi optimerar din webbplats så att dina besökare enkelt hittar vad de söker och får en bättre upplevelse.

Bättre ROI

Med en högre konverteringsgrad får du bättre avkastning på all din marknadsföring.

Drygt 61% av alla företag har ingen strategi för CRO

Du har lyckats fånga en potentiell kunds intresse, exempelvis via sökresultaten på Google eller via annonsering på Meta. Nu gäller det att få kunden att ta nästa steg, till exempel att köpa din produkt eller fylla i en intresseanmälan.

Undersökningar visar att endast 39% av alla företag har en strukturerad plan för konverteringsoptimering. För varje 1.000 kr som läggs på att få in nya kunder investeras endast cirka 100 kr på att förbättra konverteringsgraden.

Om du inte investerar tillräckligt i konverteringsoptimering så utnyttjar du inte din webbplats fulla potential och går miste om både värdefulla insikter och försäljning.

Nå dina försäljningsmål med en högre konverteringsgrad

Med allt större konkurrens online så blir konverteringraden en av de viktigaste KPI:erna för tillväxt. Vi optimerar din hemsida så att användarupplevelsen blir bättre för dina besökare. Genom att guida dina potentiella kunder på ett tydligt sätt till att göra en specifik handling kan vi öka konverteringsgraden.

Om du höjer din konverteringsgrad från 1 procent till 3 procent så har du fått tre gånger fler leads utan att behöva driva en enda ny besökare till hemsidan.

Arbetet med konverteringsoptimering innefattar inte bara webbplatsen. På Evo Digital tar vi ett helhetsgrepp som inkluderar även sociala medier, inbound marketing, betald annonsering och e-postutskick.

Boka onlinemöte

Få en gratis analys av din hemsida eller webbshop samt tips och rekommendationer som hjälper dig att förbättra konverteringen.

Vår process för konverteringsoptimering

1. Analys

Första steget är att implementera olika mätverktyg på den befintliga hemsidan. Detta för att vi ska kunna analysera flödet och ta reda på vilka kontaktpunkter som finns för besökarna. Hur de rör sig och vilka delar som påverkar konverteringen negativt.

2. Hypotes

Utifrån datan vi samlade in i första steget tar vi fram olika hypoteser om förändringar som skulle kunna öka antalet konverteringar på hemsidan. Det kan vara allt från att förbättra laddhastighet till att A/B-testa olika texter och knappar. Vi prioriterar efter störst potentiell effekt.

3. Design

I denna fas designar vi de olika delarna som ska testas enligt våra hypoteser. Det kan handla om nya sidor som ska tas fram eller justeringar på befintliga sidor. Med en konkret design blir det också tydligare om hypoteserna håller eller om vi behöver tänka om på vissa punkter.

4. Implementation

Nu är det dags att implementera alla förändringar på webbplatsen och sätta upp ett system för testerna. Vi använder marknadsledande system som ger oss möjligheten av A/B-testa alla tänkbara variabler och samlar in statistik om vad som fungerar bäst.

5. Test

Vi låter testerna rulla för att samla in data och se hur konverteringsgraden påverkas. När testerna är slutförda skapar vi en rapport med alla testresultat, slutsatser och en åtgärdsplan. Detta görs först när vi har fått in tillräckligt med data för att det ska vara statistiskt säkerställt.

6. Tillväxt

Detta är sista steget i processen. Utifrån åtgärdsplanen så implementerar vi de vinnande förändringarna som ska höja konverteringsgraden och ta försäljningen till nästa nivå. När det är gjort så följer vi utvecklingen och säkerställer att allt går åt rätt håll.

Våra CRO-tjänster

CRO Audit

Grundstenen i CRO. En komplett genomgång av webbplatsen för att ta reda på vad som försämrar konverteringsgraden.

Heat maps

Värmekartor som visuellt visar hur besökarna interagerar med din webbplats. Ett bra underlag för förbättringar.

A/B-tester

Split testing av allt från små element som knappar till större förändringar för att hitta vinnande variationer.

Video

Se visuellt se hur besökarna rör sig på din webbplats, vad de klickar på och annan värdefull data.

Funnels

Vi visualiserar säljprocessen och visar exakt vart besökarna faller av och i hur stor utsträckning.

Content

Content är centralt för konverteringsgraden. Vi skapar innehåll som engagerar och säljer.

Webbutveckling

Baserat på insamlad data så förbättrar vi din webbplats så att konverteringsgraden blir bättre.

SEO

Vi hjälper dig att fylla på med relevant trafik genom att optimera din hemsida för sökmotorerna.

Vanliga frågor om konverteringsoptimering (CRO)

Vill du prata konverteringsoptimering?

Vi svarar på dina frågor kring konverteringsoptimering och berättar mer om våra tjänster. Kontakta oss så återkommer vi till dig.

Vill du hellre ringa? Du når oss på 010-178 02 60.

Rotating Image